Monday, August 4, 2008

Rumah Baru: Shirohama Danchi


Pd 3/8/2008 kami sekeluarga pergi melawat rumah sewa baru dekat dengan Shirohama Hoikuen. Rumah ni sebenarnya komplek kediaman kos rendah "Danchi". Yang bagusnya pelajar-pelajar asing berkeluarga (tiada pendapatan "tiada kerja") layak untuk memohon dan memduduki atas dasar cabutan undi. Alhamdullillah kami sekeluarga telah berjaya. Utk rumah pensendirian, rumah sebesar (sekecil kot) ini biasanya 35000 yen - 40000 yen, tapi rumah danchi ini dalam 12400 yen. Disebabkan student kami layak dapat diskaun 75%, dan kena bayar cuma 3100 yen + 200 yen utk parking. Memandangkan pd 16/9/2008 ni tempoh menduduki di International House ni telah tamat. Jadi perpindahan ke rumah baru ini memang sesuai pd masanya. Kami dijangkakan akan pindah sepenuhnya pd 1/9/2008.

Alhamdullillah...

Rumah kami ni Blok 58, , Nombor rumah 404, Tingkat 4 dari 5 tingkat. Ada 2 bilik (1 master bedroom, 1 bilik budak), 1 ruang tamu, 1 dapur, 1 tandas, 1 bilik air. Kabinet dapur dah siap pasang. Dapur, heater, lampu dan langsir kami kena beli la nanti.

Kawasan dapur, bilik mandi dan tandas

Ruang dapur, kiri tu ke ruang tamu, tengah (pintu terbuka) tu master bedroom dan kanan tu bilik budak.

Ruang master bedroom. belakang tu "built-in wardrobe"

Pemandangan dari depan kanan. Ada banyak blok Danchi.

Pemandangan dari depan kiri.

Pemandangan dari belakang kanan. Ada taman.

Pemandangan dari belakang kiri. Dekat dengan pasar Friend Shop (Bangunan rendah). Kat sini hari sabtu, dari pukul 3.00 -6.00 petang, sayur-sayuran dan buah-buahan murah. Boleh dapat bawah 100 yen setiap barang.

Bangunan belakang pasar Friend Shop tu la sekolah budak-budak ni, Shirohama Hoikuen. Senang la nak hantar budak-budak ni pi sekolah, jalan kaki dalam 5 minit kot.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...