Tuesday, September 30, 2008

Majlis Berbuka: Muslim Fukuoka 28/9/2008


Majlis Berbuka puasa : Ahad minggu terakhir puasa, pelajar-pelajar Malaysia dan usahawan muslim Fukuoka telah mengadakan majlis berbuka puasa. Ini merupakan giliran Malaysia menyediakan juadah berbuka, sebelum ini 3 negara telah mengadakan majlis yg sama iaitu:

Mesir: Ahad minggu pertama.
Indonesia: Ahad minggu kedua.
Bangladesh: Ahad minggu ketiga.

Menu juadah berbuka dari Malaysia iaitu:
Cucur udang (Yati & keluarga dan budak undergraduate).
Kek Kukus (Aku dan Pak Sheikh).
Kuih Cara (Sohiful).
Kurma, pear dan anggur (Beli kat Frendshop).


Menu juadah berbuka dari Usahawan Muslim Fukuoka iaitu:
Nasi Briyani.
Ayam tandori.
Telur goreng bersambal.
Kentang berempah.


Biskut Chipsmore

Kalau kat Malaysia, ni boleh dikatakan biskut wajib. Tapi kali ni kami buat kasi chipsmore tu timbul skit.
Biskut yg lagi menarik bakal menyusul........ tunggu......
ada lagi ker........esok dah nak raya ni...........


Monday, September 29, 2008

Sukan Hoikuen 2008: Keluarga


Acara tarik tali: Acara campuran ibubapa, tengok sapa menang.....
hampeh.....kalah........posa la katakan......

Perbarisan Sukan: Wakil dari negara-negara yg terlibat.
Wakil Malaysia tidak lain dan tidak bukan.....Cik Yah kita la...

"Lunch Time:" Nasib baik bulan posa, kalau tidak piknik besar-besaran kat sini.

Ibubapa bersantai sambil menonton acara sukan.



Sukan Hoikuen 2008: Syaza

Bersedia: Acara memasukkan bola merah ke dalam bakul.

Syaza mendengar pesanan terakhir dari ibunya, teknik-teknik memasukkan bola ke dalam bakul.

Syaza puas mendapat hadiah.

Kepenatan: Syaza tertidur bersama topinya.



Sukan Hoikuen 2008: Iwani

Masih kena teman lagi

Acara menari: Lagu Ninja Boy



video

Gimnastik: Horizontal Bar Discipline.

Gimnastik: Balancing Discipline.
Nanti gambar masuk majalah sekolah ni.


Sukan Hoikuen 2008: Alya


Tgh tunggu acara, borak-borak la dulu

Menunggu giliran utk persembahan pancaragam.


Acara lari berganti-ganti

Ketinggalan nampaknya.

Takpa biar lambat asal selamat:
Di orang tak tau, ni ex-sprinter SMART ni.

Persembahan: Mission Imposible.
Gaya patah pinggang.

Mission Accomplished:

"Warm-down" sebelum balik.

Biskut Susu

Biskut Kedua menyusul.....
Lemak manis.. enak dimakan begitu saja.....
Biskut seterusnya menyusul... tunggu.......

Hari Sukan Hoikuen 28/9/2008


Hari Sukan Shorohama Hoikuen 2008 diadakan di padang Sekolah Rendah Shirohama. Acara bermula pukul 8.30 pagi dan tamat pukul 2.00 ptg. Pengalaman baru kami tengok sukan sekolah kat sini. Yang menarik sukan di sini, ibubapa juga dibenarkan turut serta dalam acara-acara tertentu bersama anak-anak. Ibubapa juga berpeluang bersukan bersama ibubapa yg lain. Sukan sekolah ni umpama mengeratkan ibubapa dan anak-anak. Tiada pemenang, semua yg terlibat mendapat hadiah.

Nombor yg dibulatkan tu, acara bersama ibubapa & budak-budak.
Yg bergaris merah, hijau dan oren tu, acara budak-budak ni.


Kek Coklat Kukus

Kek Coklat Kukus ni habuan Majlis buka posa utk warga muslim Fukuoka. Majlis telah diadakan pada Ahad 28/9/2008 di Dewan Kaikan.
Tak lupa....resepi ni ilham dari Pak Sheikh.

Saturday, September 27, 2008

Salam Perantauan

Hanya Memo Kad Raya saja la yg mampu kami persembahkan buat keluarga, sanak-saudara serta rakan-rakan yg mengenali kami. Nak hantar kad raya kat sini mana ada jual.
Nak e-mail .....nanti la kalu ada masa kami hantar.

Friday, September 26, 2008

Biskut Nestum Kismis

Biskut Raya pertama "Made in Japan". Ok jugak rasa dia, kombinasi nestum dgn kismis. Kalau tukar nama Biskut Nesmis ok jugak tu.
Biskut lain bakal menyusul... tunggu.......

Kek Pisang

Hari ni Cik Yah kita masak Kek Pisang, habuan bukak posa. Dah lama dah aku tak makan kek ni. Kalau makan pisang tu boleh dikatakan selalu la. Tapi apa pun..... "thumb-up".
Oishii ne.

Sunday, September 21, 2008

Muka Cebek: Syaza

Kena marah sebab nak makan kasut. Makan nasi tak mau...



Wednesday, September 17, 2008

Kek Coklat Walnut

Lama dah teringin nak makan kek ni, akhirnya berjaya jugak Cik Yah kita ni buat.
Nampak sedap, kalau makan lagi sedap.
Tambah lagi bulan posa ni lagi menyelerakan.










Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...